"Realizacja inwestycji w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury na terenie gmin należących do Związku Gmin Dorzecza Wisłoki"
Brawo !!!
Nowe oblicze A.D.2024 zyskuje jasielski Plac Inwalidów Wojennych wraz z pasażem aż po Plac Żwirki i Wigury.
To finał projektu ,,Realizacja inwestycji w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury na terenie gmin należących do Związku Gmin Dorzecza Wisłoki" animowanego przez Andrzeja Czerneckiego.
.
Koncepcja architektoniczna tego miejsca to dzieło Andrzeja Gawlewicza, który wsłuchał się w głosy mieszkańców uczestniczących ongiś w warsztatach partycypacyjnych.Odnowiono „Kotwicę”, która będzie pływać w wodzie z cieku wodnego płynącego, od fontanny przy„ Ekonomiku”, czyli pobliżu miejsca, gdzie od wieków była studnia, przy której miał chrzcić Święty Wojciech. Cały pasaż zyskuje nowa nawierzchnia uzupełniona elementami plastycznymi małej architektury.
Zmyślne ogrodzenie od południa placu zdobi mural o tematyce marynistycznej nawiązujący do tego co łączy Jasiołkę, Wisłokę i Ropę z morzem.
Więcej w arytkule "Jasło pije Ropę, Wislokę i Jasiołkę" także na mojej stronie
„SZIF”, dopłynął do Bałtyku
Jasło na falach polskich rzek rozsławia jednostka pływająca „SZIF”, która Wisłą dopłynęła też do Bałtyku. Wodowanie łodzi odbyło się w sobotę 10 czerwca 1995 o godzinie 16.30 około 70 metrów powyżej mostu w Kaczorowach.
Spływ do morza odbył się w II etapach weekendowych - czerwcowych na Boże Ciało bo wtedy było łatwo o klina wolnych dni dla załogi.
Pomysłodawcą i szkutnikiem i właścicielem łodzi jest bosman Zbyszek Grasela. Przewodził załodze w składzie: Zbigniew Mrozek, Janusz Kulon, inny Zbigniew Grasela, Jarosław Nowak.
Trasa I etapu w czerwcu 1995 do droga wodna z Kaczorów do Warszawy. Płynęli 3 dni z Jasła do Wisły i dalej w 3 dni do Zegrza. Prędkość to 6 km na godzinę.
Na trasie rzecznej pokonywali wiele przeszkód; rurę w Jasiołce w pobliżu „Gamratu, mosty pontonowe w Kołaczycach i Kleciach , także akwen Elektrowni Połaniec, który spiętrza wodę.
Wisłę w Krakowie przedziela 6 śluz, gdzie niższy poziom wody utrudniał rejs.
II etap w 1996 to trasa Warszawa - Gdańsk
Wypłynęli spod pomnika sapera w Warszawie z zakończeniem rejsu pod żurawiem na Wełtawie
Tym razem załogę stanowili bosman Zbigniew Grasela, Andrzej Skrudlik, Zbyszek Mrozek i Jacek Rzońca, który samochodem zawiózł łódź Warszawy, a po zakończeniu rejsu przewiózł Gdańska do Jasła.
więcej o związkach Jasła z morzem: